Lama ~

 
hai
 
Ngee... Lamanya saya tak update blog saya nie. Ape? Korang rindu saya? Waa, terharunya *kesat ayaq mata* saya pon rindu kat angpa-angpa semua =) hee..

kawan -kawan ramai da dok inbox, whatsapp menganjing tanya saya bila nak update blog? apa mereka fikir saya diberi gaji RM2000 sebulan ka nak kena update blog oftenly? *sigh*

ada tu macam carik gadoh pon ada. tetiba datang teroih tanya " wei , hang bila nk up blog ang ? lamo sepi . po masaloh ?" hahahai! even saya tak kenal mereka pon. huhu. tetiba rasa macam public figure sekejap =P ngee.

sebenar nya, lappy kesayangan saya rosak. Wuwu ='( taktahu la apa masalah dia tetiba tak leh nak on. tapi no wonder la sbb lappy ni da berkhidmat pada saya dan keluarga dalam lebih kurang 4 tahun. jatuh pon da berapa kali da leppy nie. tapi still boleh bagi perkhidmatan terbaik pada saya.

tapi haritu, mungkin dia kena heart attack ke ape . tetiba pengsan dan tak bukak mata. masa tu, saya memang panic kot. yela. lappy ni pon satu. nak pengsan time-time orang tengah dok khusyuk buat kerja kursus. memang carik nahas je. puas saya dok ketuk-ketuk. tumbuk-tumbuk. tapi still tak menyala lagi.

lepas tu saya bagitahu my dad. ayah cakap nanti ayah bawak gi repair. but after 2 weeks ayah still tak bawak. and i just thought yang ayah maybe terlupa ke apa.

petang semalam, ayah balik kerja saya bagitahu pasal lappy, again! and guess what? tekaan saya benar. memang ayah terlupa pon -__-

lepas tu, ayah terus gi bawak lappy anta kat PC World. Lepas tu, mamat kedai tu kata "kalau ikot problem nie encik, kena format  je laa." tapi kerja kursus saya ada dalam lappy agi. tak copy lagi pada pendrive ke apa. so saya tanya la kat mamat kedai tu " takboleh ke kalau tak format?" "takbole. sbb lappy ni da berat sangat" "ohemgee! takpe laaa. format je laaaa -_-'"

so, bila lappy da di format. habis semua gambar2, file2 dan segala kerja kursus yang ada dalam lappy nie . sbb tu saya kena buat balik semula kerja kursus saya.

dan saya sangat busy siapkan kerja kursus sebab dah hampir dengan deadlines! ohemgeeee again!

tapi syukur alhamdulillah. kerja kursus saya da siap. tu yang boleh up entry nie . hehe .

eh, okay laaa. hampir pukol 10 malam dah nie. esok nak sekolaah. so kena tido awal =P hahaahaha


okay babai !




No comments:

Post a Comment